\ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﺮﻗﻌ ﻗﻤ ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻣ ﻧﻮﺴﺪ :
ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮﻡ ﻫﺴﺖ ﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻋﺎﺩﺕ ﺍﺯ ﺑﻤﺎﺭ ﺩﺭ ﺻﻒ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﻪ ﻧﺎﻬﺎﻥ ﻣﺎﺷﻦ ﺷﺨﺼ ﺟﻠﻮ ﻣﻦ ﺗﻮﻗﻒ ﺮﺩ ﻭ ﺳﺮﻧﺸﻦ ﺁﻥ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﻔﺖ : ﺁﻗﺎ ﺑﺮﻗﻌ ﺑﻔﺮﻣﺎﺪ ﺑﺎﻻ !
ﻧﺎﻩ ﺮﺩﻡ ﺩﺪﻡ ﻭﺍﻋﻆ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺁﻗﺎ ﻓﻠﺴﻔ ﺍﺳﺖ .ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻡ، ﺲ ﺍﺯ ﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﺣﻮﺍﻟ ﺮﺳ ، ﻔﺖ : ﺁﻗﺎ ﺑﺮﻗﻌ ﺠﺎﺪ؟ ﻪ ﻣ ﻨﺪ؟ﺧﺒﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﺴﺖ؟
ﻔﺘﻢ:ﺟﻨﺎﺏ ﻓﻠﺴﻔ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻋﻘﺎﺪﻡ ﺗﻘﺮﺒﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻡ ﻭ ﺍﺮ ﻣ ﺩﺍﻧﺴﺘﺪ ﻪ ﻋﻘﺎﺪﻡ ﺴﺖ ،ﺷﺎﺪ ﻣﺮﺍ ﺳﻮﺍﺭ ﻧﻤ ﺮﺩﺪ .
ﻔﺖ: ﻣﺮ ﺷﻤﺎ ﻪ ﻣ ﻮﺪ؟
ﻔﺘﻢ :ﻣﻦ ﻣ ﻮﻢ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ، ﻤ ﺑﻪ ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ !
ﻔﺖ : ﺮﺍ؟
ﻔﺘﻢ : ﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻫﺎ ﺁﻧﻪ ﺭﺍ ﻪ ﻣ ﻮﻨﺪ ، ﺍﺜﺮﺍ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﺎ ﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﺩﺷﻤﻨ ﻣ ﻨﻨﺪ .
ﺁﻗﺎ ﻓﻠﺴﻔ ﻔﺖ : ﺣﺘ ﻣﻦ؟ ! ﻭ ﺮﺳﺪ : ﺁﺎ ﻣﻨﺒﺮ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﻔﺘﻢ : ﺁﺭ ﻣﻨﺒﺮ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ!
ﻔﺖ : ﺮﺍ؟
ﺑﺮﺍ ﺗﻔﻬﻢ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻔﺘﻢ : ﺁﻗﺎ ﻓﻠﺴﻔ ﺎﺩﺗﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﺩﺭ ﺩﻫﻪ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺒﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ؟ ﻔﺖ:ﺁﺭ!
ﻔﺘﻢ: ﻣﻦ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺩ ﻣﺷﺪﻡ، ﺻﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍﺷﻨﺎﺧﺘﻢ ﻭ ﺍﺴﺘﺎﺩﻡ ﻪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﻡ ، ﻭ ﺷﻨﺪﻡ ﻪ ﻣﻔﺘ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺷﻢ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻫﻤﻪ ﺰ ﺭﺍ ﻣ ﺩﺍﻧﺪ!
ﻔﺖ : ﺑﻠﻪ ﺍﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺎﺕ ﻣﺎ ﺫﺮ ﺷﺪﻩ! ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻓﻠﺴﻔ ﺭﻭﺍﺎﺗ ﺑﻮﺩ ﻪ ﺩﻻﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺮ ﻋﻠﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ،ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺭﻭﺍﺎﺗ ﻪ ﻣ ﻮﻨﺪ ،( ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺷﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺯ ﻃﺮﻖ ﺳﺘﻮﻧ ﻬﺎ ﻧﻮﺭ ﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﻭﺳﺖ، ﻫﻤﻪ ﺰ ﺭﺍ ﻣ ﺑﻨﺪ )
ﻔﺘﻢ : ﻭﻟ ﺍﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﻭﻻ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻪ ﻣ ﻓﺮﻣﺎﺪ : ﻭَﺍﻟﻠَّـﻪُ ﺃَﺧْﺮَﺟَُﻢ ﻣِّﻦ ﺑُﻄُﻮﻥِ ﺃُﻣَّﻬَﺎﺗُِﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﺷَْﺌًﺎ ﻭَﺟَﻌَﻞَ ﻟَُﻢُ ﺍﻟﺴَّﻤْﻊَﻭَﺍﻟْﺄَﺑْﺼَﺎﺭَ ﻭَﺍﻟْﺄَﻓْﺌِﺪَﺓَ ۙ ﻟَﻌَﻠَُّﻢْ ﺗَﺸُْﺮُﻭﻥَ .» ( ﺳﻮﺭﻩ ﺷﺮﻔﻪ ﻧﺤﻞ : ﺁﻪ78 ) ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎلی که ﻫ ﺰ ﻧﻤ ﺩﺍﻧﺴﺘﺪ ، ﺍﺯ ﺷﻢ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﺑﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻮﺵ ﻭ ﺸﻢ ﻭ ﺩﻝ ﺩﺍﺩ، ﺑﺎﺷﺪ ﻪ ﺳﺎﺳﺰﺍﺭ ﻨﺪ.
ﺛﺎﻧﺎ ، ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻨﺒﺮ ﺮﺰ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍ ﺮﺑﻼ ﺯﺩ ﻭ ﻔﺘ : ﻫﻨﺎﻣ ﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ( ﻉ ) ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﻮﻓﻪ ﻣ ﺁﻣﺪ، ﺣﺮ » ﺟﻠﻮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺷﺪ ﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻪ ﻮﻓﻪ ﺑﺮﺳﺪ. ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺎﺰﺮ ﺭﺍﻩ ﺩﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺶ ﺮﻓﺖ ﻭ ﺣﺮ » ﻧﺰ ﺁن ها ﺭﺍﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣ ﺮﺩ ﺗﺎ ﺍین که ﺑﻪ ﺟﺎ ﺭﺳﺪﻧﺪ ﻪ ﺍﺳﺐ ﺍﻣﺎﻡ( ﻉ ) ﻗﺪﻡ ﺍﺯ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﻫﺮﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺎﺏ ﺯﺩ ﻭ ﻮﺷﺪ ﻭ ﻧﻬﺐ ﺯﺩ ﻭ ﻫ ﺮﺩ، ﻣﺮﺒﺶ ﺣﺮﺖ ﻧﺮﺩ،
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺘﺤﺮ ماند ﻪ ﺮﺍ ﺍﺳﺐ ﺣﺮﺘ ﻧﻤﻨﺪ ، ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ شخص ﻋﺮﺑ ﺭﺍ ﺎﻓﺖ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺮﺳﺪ : ﻧﺎﻡ ﺍﻦ ﺳﺮﺯﻣﻦ ﺴﺖ؟
ﻋﺮﺏ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : ﻏﺎﺿﺮﻪ ( ﻗﺎﺫﺭﻪ ) ،
ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ( ﻉ ) ﺳﻮﺍﻝ ﺮﺩ :ﺩﺮ ﻪ ﺍﺳﻤ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﻋﺮﺏ ﻔﺖ : ﺷﺎﻃ ﺍﻟﻔﺮﺍﺕ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺮﺳﺪ : ﺩﺮ ﻪ ﺍﺳﻤ ﺩﺍﺭﺩ؟ﻔﺖ : ﻧﻨﻮﺍ ،
ﺍﻣﺎﻡ ﺮﺳﺪ ﺩﺮ ﻪ ﺍﺳﻤ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﻔﺖ : ﺮﺑﻼ!
ﺍﻣﺎﻡﺣﺴﻦ ( ﻉ ) ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﻫﺎﻥ ، ﻣﻦ ﺍﺯ ﺟﺪﻡ ﺷﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﻪ ﻣ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺧﻮﺍﺑﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﺮﺑﻼ ﺍﺳﺖ؛
ﺳﺲ ﺑﻪ ﻓﻠﺴﻔ ﻔﺘﻢ: ﺁﻗﺎ ﻓﻠﺴﻔ !ﺍﻦ ﺍﻣﺎﻣ ﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﻨﺒﺮ ﻣ ﻔﺘ ﺩﺭ ﺷﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺰ ﺭﺍ ﻣ ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣ ﺧﻮﺍﻧﺪ ( ﻄﻮﺭ ، ﺑﻪ ﺍﻨﺠﺎ ﻪ ﺭﺳﺪ ﺍﻭﻝ ﺍﺳﺒﺶ ﻓﻬﻤﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﻦ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﻣﺎﻡ ( ﻉ) ،
ﻭ ﺗﺎﺯﻩ ﺲ ﺍﺯ ﺮﺳﺪﻥ ﺍﺯ ﻋﺮﺏ ﺑﺎﺑﺎﻧ ﻣﺤﻞ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ؟
ﺟﻨﺎﺏ ﻓﻠﺴﻔ ! ﺍﻦ ﻪ ﺍﻣﺎﻣ ﺍﺳﺖ ﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺪ؟ ﻪ ﻧﻌﻮﺫﺑﺎﻟﻠﻪ ﺍﺳﺒﺶ ﺶ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻄﻠﻊ ﻣ ﺷﻮﺩ؟ﺁﺎ ﺍﻦ ﺍﺳﺖ ﺣﺐ ﺍﺋﻤﻪ؟ ﺁﺎ ﺍﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻡ؟ ﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﻭﺍﺎﺕ ﺑﺸﺘﺮ ﺩﻗﺖ ﻭ ﺗﺎﻣﻞ ﻧﻤ ﻨﺪ؟ "
درباره این سایت