\ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﺮﻗﻌ ﻗﻤ ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﺧﻮﺩ  ﻣ ﻧﻮﺴﺪ :

  ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮﻡ ﻫﺴﺖ ﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻋﺎﺩﺕ ﺍﺯ ﺑﻤﺎﺭ ﺩﺭ ﺻﻒ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﻪ ﻧﺎﻬﺎﻥ ﻣﺎﺷﻦ ﺷﺨﺼ ﺟﻠﻮ ﻣﻦ ﺗﻮﻗﻒ ﺮﺩ ﻭ ﺳﺮﻧﺸﻦ ﺁﻥ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﻔﺖ : ﺁﻗﺎ ﺑﺮﻗﻌ ﺑﻔﺮﻣﺎﺪ ﺑﺎﻻ ! 

ﻧﺎﻩ ﺮﺩﻡ ﺩﺪﻡ ﻭﺍﻋﻆ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺁﻗﺎ ﻓﻠﺴﻔ ﺍﺳﺖ .ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻡ، ﺲ ﺍﺯ ﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﺣﻮﺍﻟ ﺮﺳ ،  ﻔﺖ :  ﺁﻗﺎ ﺑﺮﻗﻌ ﺠﺎﺪ؟ ﻪ ﻣ ﻨﺪ؟ﺧﺒﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﺴﺖ؟

ﻔﺘﻢ:ﺟﻨﺎﺏ ﻓﻠﺴﻔ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻋﻘﺎﺪﻡ ﺗﻘﺮﺒﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻡ ﻭ ﺍﺮ ﻣ ﺩﺍﻧﺴﺘﺪ ﻪ ﻋﻘﺎﺪﻡ ﺴﺖ ،ﺷﺎﺪ ﻣﺮﺍ ﺳﻮﺍﺭ ﻧﻤ ﺮﺩﺪ .

ﻔﺖ: ﻣﺮ ﺷﻤﺎ ﻪ ﻣ ﻮﺪ؟

ﻔﺘﻢ :ﻣﻦ ﻣ ﻮﻢ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ، ﻤ ﺑﻪ ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ! 

ﻔﺖ : ﺮﺍ؟

ﻔﺘﻢ : ﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻫﺎ ﺁﻧﻪ ﺭﺍ ﻪ ﻣ ﻮﻨﺪ ، ﺍﺜﺮﺍ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﺎ ﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﺩﺷﻤﻨ ﻣ ﻨﻨﺪ .

ﺁﻗﺎ ﻓﻠﺴﻔ ﻔﺖ : ﺣﺘ ﻣﻦ؟ !  ﻭ ﺮﺳﺪ : ﺁﺎ ﻣﻨﺒﺮ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﻔﺘﻢ : ﺁﺭ ﻣﻨﺒﺮ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ! 

ﻔﺖ : ﺮﺍ؟

ﺑﺮﺍ ﺗﻔﻬﻢ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻔﺘﻢ : ﺁﻗﺎ ﻓﻠﺴﻔ ﺎﺩﺗﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﺩﺭ ﺩﻫﻪ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺒﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ؟  ﻔﺖ:ﺁﺭ! 

ﻔﺘﻢ: ﻣﻦ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺩ ﻣﺷﺪﻡ، ﺻﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍﺷﻨﺎﺧﺘﻢ ﻭ ﺍﺴﺘﺎﺩﻡ ﻪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﻡ ، ﻭ ﺷﻨﺪﻡ ﻪ ﻣﻔﺘ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺷﻢ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻫﻤﻪ ﺰ ﺭﺍ ﻣ ﺩﺍﻧﺪ!

ﻔﺖ : ﺑﻠﻪ ﺍﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺎﺕ ﻣﺎ ﺫﺮ ﺷﺪﻩ!  ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻓﻠﺴﻔ ﺭﻭﺍﺎﺗ ﺑﻮﺩ ﻪ ﺩﻻﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺮ ﻋﻠﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ،ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺭﻭﺍﺎﺗ ﻪ ﻣ ﻮﻨﺪ ،( ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺷﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺯ ﻃﺮﻖ ﺳﺘﻮﻧ ﻬﺎ ﻧﻮﺭ ﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﻭﺳﺖ، ﻫﻤﻪ ﺰ ﺭﺍ ﻣ ﺑﻨﺪ )

ﻔﺘﻢ :  ﻭﻟ ﺍﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﻭﻻ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻪ ﻣ ﻓﺮﻣﺎﺪ :  ﻭَﺍﻟﻠَّـﻪُ ﺃَﺧْﺮَﺟَُﻢ ﻣِّﻦ ﺑُﻄُﻮﻥِ ﺃُﻣَّﻬَﺎﺗُِﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﺷَْﺌًﺎ ﻭَﺟَﻌَﻞَ ﻟَُﻢُ ﺍﻟﺴَّﻤْﻊَﻭَﺍﻟْﺄَﺑْﺼَﺎﺭَ ﻭَﺍﻟْﺄَﻓْﺌِﺪَﺓَ ۙ ﻟَﻌَﻠَُّﻢْ ﺗَﺸُْﺮُﻭﻥَ .» ( ﺳﻮﺭﻩ ﺷﺮﻔﻪ ﻧﺤﻞ : ﺁﻪ78 ) ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎلی که ﻫ ﺰ ﻧﻤ ﺩﺍﻧﺴﺘﺪ ، ﺍﺯ ﺷﻢ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﺑﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻮﺵ ﻭ ﺸﻢ ﻭ ﺩﻝ ﺩﺍﺩ، ﺑﺎﺷﺪ ﻪ ﺳﺎﺳﺰﺍﺭ ﻨﺪ. 

ﺛﺎﻧﺎ ، ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻨﺒﺮ ﺮﺰ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍ ﺮﺑﻼ ﺯﺩ ﻭ ﻔﺘ : ﻫﻨﺎﻣ ﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ( ﻉ ) ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﻮﻓﻪ ﻣ ﺁﻣﺪ، ﺣﺮ » ﺟﻠﻮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺷﺪ ﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻪ ﻮﻓﻪ ﺑﺮﺳﺪ. ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺎﺰﺮ ﺭﺍﻩ ﺩﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺶ ﺮﻓﺖ ﻭ ﺣﺮ » ﻧﺰ ﺁن ها ﺭﺍﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣ ﺮﺩ ﺗﺎ ﺍین که ﺑﻪ ﺟﺎ ﺭﺳﺪﻧﺪ ﻪ ﺍﺳﺐ ﺍﻣﺎﻡ( ﻉ ) ﻗﺪﻡ ﺍﺯ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﻫﺮﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺎﺏ ﺯﺩ ﻭ ﻮﺷﺪ ﻭ ﻧﻬﺐ ﺯﺩ ﻭ ﻫ ﺮﺩ، ﻣﺮﺒﺶ ﺣﺮﺖ ﻧﺮﺩ،

 

ﺍﻣﺎﻡ  ﻣﺘﺤﺮ ماند ﻪ ﺮﺍ ﺍﺳﺐ ﺣﺮﺘ ﻧﻤﻨﺪ ، ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ شخص ﻋﺮﺑ ﺭﺍ ﺎﻓﺖ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺮﺳﺪ : ﻧﺎﻡ ﺍﻦ ﺳﺮﺯﻣﻦ ﺴﺖ؟

ﻋﺮﺏ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : ﻏﺎﺿﺮﻪ ( ﻗﺎﺫﺭﻪ ) ،

ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ( ﻉ ) ﺳﻮﺍﻝ ﺮﺩ :ﺩﺮ ﻪ ﺍﺳﻤ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﻋﺮﺏ ﻔﺖ : ﺷﺎﻃ ﺍﻟﻔﺮﺍﺕ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺮﺳﺪ : ﺩﺮ ﻪ ﺍﺳﻤ ﺩﺍﺭﺩ؟ﻔﺖ : ﻧﻨﻮﺍ ،

ﺍﻣﺎﻡ ﺮﺳﺪ ﺩﺮ ﻪ ﺍﺳﻤ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﻔﺖ : ﺮﺑﻼ!

ﺍﻣﺎﻡﺣﺴﻦ ( ﻉ ) ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﻫﺎﻥ ، ﻣﻦ ﺍﺯ ﺟﺪﻡ ﺷﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﻪ ﻣ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺧﻮﺍﺑﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﺮﺑﻼ ﺍﺳﺖ؛

 

ﺳﺲ ﺑﻪ ﻓﻠﺴﻔ ﻔﺘﻢ: ﺁﻗﺎ ﻓﻠﺴﻔ !ﺍﻦ ﺍﻣﺎﻣ ﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﻨﺒﺮ ﻣ ﻔﺘ ﺩﺭ ﺷﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺰ ﺭﺍ ﻣ ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣ ﺧﻮﺍﻧﺪ ( ﻄﻮﺭ ، ﺑﻪ ﺍﻨﺠﺎ ﻪ ﺭﺳﺪ ﺍﻭﻝ ﺍﺳﺒﺶ ﻓﻬﻤﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﻦ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﻣﺎﻡ ( ﻉ) ،

 

ﻭ ﺗﺎﺯﻩ ﺲ ﺍﺯ ﺮﺳﺪﻥ ﺍﺯ ﻋﺮﺏ ﺑﺎﺑﺎﻧ ﻣﺤﻞ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ؟

ﺟﻨﺎﺏ ﻓﻠﺴﻔ ! ﺍﻦ ﻪ ﺍﻣﺎﻣ ﺍﺳﺖ ﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺪ؟ ﻪ ﻧﻌﻮﺫﺑﺎﻟﻠﻪ ﺍﺳﺒﺶ ﺶ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻄﻠﻊ ﻣ ﺷﻮﺩ؟ﺁﺎ ﺍﻦ ﺍﺳﺖ ﺣﺐ ﺍﺋﻤﻪ؟ ﺁﺎ ﺍﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻡ؟ ﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﻭﺍﺎﺕ ﺑﺸﺘﺮ ﺩﻗﺖ ﻭ ﺗﺎﻣﻞ ﻧﻤ ﻨﺪ؟ "


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها